Nadělujeme radost ke všem nákupům nad 1500 Kč. Těšit se můžete na tuto bavlněnou tašku BioVara.

Kešu

Tento strom roste v jižní a střední Americe a cenné je i jeho dřevo. Hodně se pěstuje i v Indii. Semeno je uloženo v ořechu ledvinovitého tvaru zavěšeném na zdužnatělé jedlé stopce, která vzhledem připomíná hrušku.

Tento strom roste v jižní a střední Americe a cenné je i jeho dřevo. Hodně se pěstuje i v Indii. Semeno je uloženo v ořechu ledvinovitého tvaru zavěšeném na zdužnatělé jedlé stopce, která vzhledem připomíná hrušku. Tato dužina je bohatá na vitamín C a slouží k výrobě šťávy a vína. Skořápky ořechů obsahují toxický olej kardol. Kešu je velmi zvláštní rostlina. Někteří badatelé označují její plody za jablko, jiní za ořech.

Oříšky kešu mají obsah tuku 45%, Obsahují vitamíny sk. B a hodně kyseliny listové. Mají spolu se slunečnicovým semínkem nejvyšší obsah hořčíku ze všech ořechů a semen vůbec. Mimo hořčíku mají také hodně železa, draslíku a fosforu.

Vysoké množství karotenoidů v kešu působí blahodárně na kůži, sliznice a oči. Ořechy kešu jsou vhodné při onemocněních nervové soustavy, jako je častá nervozita, podrážděnost, deprese, a také při slabosti a únavě. Používají se také při křečích dutých orgánů, jako je tlusté střevo (podrážděná střevo), děloha (bolestivá menstruace) nebo při angině pectoris. Podporují regeneraci a jsou vhodné při anémii.

Kešu obsahují v poměru tuky:

  • nasycené - 7,16g
  • polynasycené - 7,84g
  • mono nenasycené - 23,3g

V Evropě se kešu obvykle používají usušené, opražené, někdy osolené. V Indii je používají čerstvé do rozličných jídel, včetně jehněčího kari, do dušeného masa, zeleninových jídel, nádivek do kuřat nebo jako chuťovka do salátů, do koláčů a sušenek. Lze je použít i k přípravě různých krémů, müsli a granol. Běžně jsme zvyklí na opražené ořechy. Zdravější jsou však neopražené. Je důležité je pořádně rozžvýkat.