Ořechy

Strana: 1 | 2 | 3 | 4 | 5Další »

Ořechy

Ořechy jsou zdrojem vysoce kvalitních bílkovin a nenasycených tuků. Obsahují vitamíny, minerály a železo. Pomáhají v prevenci proti srdečním a cévním chorobám, regulují krevní tlak a snižují hladinu cholesterolu. Příznivě ovlivňují dráhy ledvin, plic a tlustého střeva. Také prospívají naší nervové soustavě. Pokud pracujete na snižování váhy, zařaďte ořechy bezpodmínečně do vašeho jídelníčku. V naší nabídce vybírejte z vlašských ořechů, lískových ořechů, para ořechů, kešu ořechů, pekanových ořechů, piniových ořechů či mandlových jadérek.

Ořechy a zdravá výživa

Proč jíst ořechy? Ořechy jsou obestřeny mnoha mýty. Třeba tím, že po nich snadno přiberete nějaká ta kila navíc. Pravdou je, že konzumace ořechů (střídmá) přispívá k lidskému zdraví. Tyto zdravé potraviny obecně obsahují hodně vláknin, příznivě působí a srdce a cévy. A skutečně jsou velmi kalorické. Přesto se bez konzumace ořechů v syrovém stavu zdravá výživa neobejde.

Mandle = zdravá výživa

Jsou to právě mandle, které obsahují spoustu vláknin. Skvěle proto působí na střeva a na trávení. Mandle snižují riziko cévních a srdečních chorob. Nejen mezi ořechy patří mandle k potravinám nejbohatším na proteiny. Mandle také pomáhají bojovat se stresem, únavou a nedostatkem energie. Jako náhražka bílé se používá mandlová mouka, což jsou právě rozemleté syrové mandle.

Vlašské ořechy dávají ceněný olej

Tyto zdravé potraviny jsou díky oleji velice kalorické. Obsahují oleje tolik, že se z nich dá docela dobře získávat lisováním. Bohužel olej z vlašských ořechů při nevhodném skladování snadno oxiduje a žlukne. A vlašské ořechy a zdravá výživa? Jako prevence stačí pět ořechů denně. Ořechy jsou zdrojem vitamínů B, které příznivě ovlivňují činnost srdce, mozku a cév. Vlašské ořechy prospívají duševně pracujícím, lidem žijícím ve stresu a v depresích.

Para ořechy vám pomohou při špatné náladě

Zdravý životní styl odvisí i od naší psychické kondice. Všichni duševně pracující, studenti, lidi, kteří trpí podrážděností, výkyvy nálady nebo špatnou koncentrací, by se měli dopřát dostatek vitamínu B1. Para ořechy patří k potravinám, které B1 obsahují vůbec nejvíc. Jsou taky bohaté na proteiny a jsou velmi kalorické. Zajímá vás zdravá výživa? Pak jezte para ořechy střídmě – stačí jich je pár denně.