Rýže | Těstoviny

Strana: 1 | 2Další »

Rýže je skvělá spolu s luštěninami

Rýže patří k nejdůležitějším obilninám a potravinám vůbec. Vždyť tvoří základ stravy pro celou polovinu lidstva. Ať už loupaná nebo rýže natural, která sice není tak chutná jako loupaná, ale je zdravější. Rýže je lehce stravitelná. Neobsahuje gluten, proto nevadí jako jiné obilniny lidem s alergií na lepek. Pokud k rýži přidáme luštěniny, získáme plnohodnotný zdroj bílkovin. Rýže jako zdravá výživa pomáhá snižovat riziko rakoviny střev a prostaty. Snižuje také krevní tlak.

Rýže basmati patří spolu s jasmínovou rýží mezi nejvíce ceněné druhy rýže. Obě vynikají atraktivním a příjemným aromatem. Jasmínová rýže se proslavila díky japonské, thajské a čínské kuchyni, rýže basmati je základem receptů kuchyně indické. Basmati = zdravá strava v oblasti Indie a Nepálu. Je méně kalorická než jiné druhy rýže a má nižší glykemický index.

Těstoviny jsou jednoduché k přípravě

Lékaři s nadsázkou říkají: chcete se vyhnout rakovině? Kupte si středomořskou kuchařku. Základem italské kuchně jsou: ovoce, zelenina, ryby a právě těstoviny. Špagety, kolínka, fettuccine nebo lasagne, všechny tyto těstoviny snadno připravíte. Kvalitní těstoviny zasytí a mají nízký glykemický index. A jsou prostě dobré. A nejen klasické semolinové.

Pohankové těstoviny, těstoviny vyrobené ze zelené sóji nebo černých fazolí jsou výbornou alternativou pro bezlepkovou dietu. Pohanka posiluje kardiovaskulární systém, posiluje a chrání cévy a pomáhá i proti žaludečním vředům. Špagety z černých fazolí mají vysoký obsah bílkovin a nízký glykemický index. Podobně jako u rýže platí, že i ktěstovinám můžete servírovat luštěniny.